29. januar 2010

Jeg drømte om deg i natt

Jeg drømte om deg i natt. Drømte at vi så hverandre, først en gang - så flere ganger. Du var litt redd. Du turde ikke innrømme det for deg selv. Jeg visste ikke helt hvor du sto. Men så tok du mot til deg. Du gikk bort til meg, sa ikke et eneste ord, og bare kysset meg – holdt rundt meg og kysset meg. Lenge sto vi slik. Jeg strittet ikke – jeg forelsket meg. I det sekundet du så meg inn i øynene og kysset meg, følte jeg at alt var perfekt. Så ble du borte, du fikk panikk. Visste ikke helt hva du skulle gjøre. Du gjemte deg for meg. Lenge lette jeg etter deg, og jeg fant deg – så vidt. Rakk nesten ikke holde deg tilbake før du forsvant igjen. Men jeg fikk tak i hånden din. Fikk deg til å snu deg rundt og se meg inn i øynene. Mine øyne. Ingen ord, bare blikk. 


Jeg vil bare sove, så jeg kan være med deg igjen.
Jeg drømte ikke om deg i natt. Jeg finner deg ikke. Jeg føler nesten at jeg har mistet gleden i livet mitt. Det var så godt å holde deg. Se at du følte deg trygg når du var sammen med meg. Se hvordan du strålte av lykke da du så meg. Det var så godt å tilhøre noen. Jeg var din og du elsket det – du elsket meg…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar